Az ártatlan gyilkos - 2

Második rész - Idő

Álmomban kipihent és friss voltam, minden bajtól, bánattól és bűntől mentes,  lassított felvételként játszódott le előttem, amint fehér rokolyában szaladtam le a zöld  dombtetőn, ahogy a gesztenyebarna hajamba bele-bele kapott a tavaszi szél és ahogy a lágy napsugár helyenként aranyfoltokat hagyva benne vidáman mosolygott rám. A pacsirták  fülbemászó dala csiklandozta a fülkagylómat, ezzel ösztönözve arra, hogy én is daloljam velük a tavasz dalát. Igen, mindig ilyen világról álmodtam, ahol minden könnyen megy és egyszerű élni, gondmentes életet akartam. Ekkor hirtelen felerősödött a szél, a napsugarat csúnya fekete felhők takarták el, egyszerre csak elfelejtettem a dallamot, körülnéztem és a pacsirták is eltűntek. A zöld füvet fehér, hideg hótakaró borította be. Úgy éreztem, hogy menekülnöm kell, csak elindultam, futásnak eredtem, nem tudtam parancsolni a lábaimnak. Métereket, kilométereket futottam és furcsa módon a semmi közepén, egyszer csak,  mintha egy láthatatlan falnak ütköztem volna, megálltam. A táj, ha lehet annak nevezni, semmissé vált. Az égbolt színtelensége egybefolyt a fehér, hó takarta talajjal. Egyből bénító fájdalom villámlott át a gerincemen, amitől térdre rogytam, melegség fogta el a mellkasomat, majd egyik kezemmel belemarkoltam a gyomromba, a másikkal támasztottam a jeges földet. Becsuktam a szemeimet, próbáltam visszagondolni a tavaszi tájra, de csak a hangyázó, szemcsés sötétséget láttam magam előtt. Azt a kezemet, amellyel a gyomromat markoltam, éreztem felmelegedni, mintha forró vízzel öntötték volna le. Egy pillanatra megszűnt a fájdalom és vele az idő is. Magam elé emeltem azt, hogy megbizonyosodjak róla, mi melegítette fel. Ekkor ismertem fel a tényt, hogy vérzek.
Újra érvényesült az
Idő,
 majd mereven bámultam a vérrel átáztatott kezemet, és próbáltam felfogni, hogy mi történik velem, mindeközben a gyomrom teljesen kiürült, azaz tartalma elszínezte a fehér havat

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések